Godišnji plan i program i Školski kurikulum

Godišnji plan i program rada Škole temeljni je dokument na kojem se zasniva cjelokupni rad Škole u jednoj školskoj godini. Godišnji plan i program rada Škole daje osnovni kostur za sva ostala planiranja rada. Zajedno s Kurikulumom škole čini cjelinu planiranja svih aktivnosti. 
Kurikularni sustav je korak u novom smjeru, a projektira školski sustav mnogo cjelovitije nego što to čini nastavni plan i program. Zasnovan je na ishodima učenja i standardima, iziskuje pristup planiranju koji omogućava učenicima stjecanje znanja, razvijajanje sposobnosti i vještina, te razumijevanje naučenog kroz smislene i uzajamno integrirane aktivnosti unutar jedinstvenog logičkog konteksta. Novine se očituju i u  postizanju valorizacije i mogućnosti unapređivanja svih njegovih sastavnica, usuglašavanju i standardizaciji nastavnih ciljeva te osiguravanju njihove provedbe od strane svih učitelja.
 
Školski kurikulum obuhvaća preciznu i sustavnu ukupnost planiranog odgoja  i obrazovanja (cilj, zadaće, sadržaji, organizacija, metode, mediji, strategije). Temeljna mu je karakteristika “učeniku orijentirano učenje” koje je precizno artikulirano.
 
Školski kurikulum OŠ Vladimir Gortan Rijeka ima polazište u Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu. Naša nastojanja u planiranju kurikuluma usmjerena su na:
  • efikasno poučavanje koje se temelji na uvjerenju da je svako dijete jedinstveno i da nastava mora biti diferencirana kako bi uvažavala različitosti i omogućila svakom djetetu da ostvari svoje pune potencijale,
  • uređenje prostora učionice kao i cijele škole koje će se prilagodit različitim potrebama učenika, a odražavat će odgojne elemente   koji podržavaju samostalnost, kooperativno učenje, interakciju s materijalima, rad u velikoj, malim grupama, paru i individualno,
  • dijete najbolje uči kada samo konstruira vlastito značenje i stječe znanja u interakciji sa sadržajima, materijalima, svojim vršnjacima i odraslima (aktivno učenje potiče samostalnost učenika, kritičko mišljenje i rješavanje problema, a nastavnik (učitelj) postaje partner i “nadglednik” u procesu učenja),
  • rad s drugima koji omogućuje djetetu stjecanje znanja u interakciji, istodobno razvijajući vještine komunikacije, argumentiranja, donošenja odluka, suradnje i prezentiranja naučenog,
  • stvaranje poticajne sredine u kojoj se učenici osjećaju prihvaćeni i uvažavani, te sredine koja promovira zajedničko učenje, razmjenu i dijalog bez straha od pogreške,
  • uključivanje obitelji i zajednice u proces poučavanja i učenja što osigurava dugoročne odgojno – obrazovne efekte i povećava vjerojatnost za uspjeh svakog djeteta.

Godišnji plan i program

Školski kurikulum

Skip to content