EKO ŠKOLA OSNOVNA ŠKOLA VLADIMIR GORTAN RIJEKA
Pokret prijatelja prirode "Lijepa naša" (nacionalni voditelj i koordinator Međunarodnog projekta Eko-škole u Republici Hrvatskoj), dostavio je našoj Školi 16. ožujka 1998. Potvrdu o uključenju u projekt na temelju provedenog istraživanja i iskazivanja našeg pozitivnog stava prema ekologiji.
Dvije godine nakon uključenja u projekt i provedbe niza aktivnosti, Škola je 14. ožujka 2001. godine dobila CERTIFIKAT i ZELENU ZASTAVU međunarodne Eko-škole. Međunarodni status eko-škole obnovili smo više puta, a od 2021. godine stekli trajni platinasti status Međunarodne eko-škole. Sve nas ovo čini vrlo ponosnim i motiviranim u našem cjelokupnom ekološkom radu.
Nakon punih 26 godina, koliko je prošlo od uključenja u Projekt, uviđamo da su ekološka promišljanja, ekološko djelovanje i ekološki način života našoj Školi dali poseban pečat.
Posebnu brigu vodimo o potrošnji energije i vode, sigurnom odlaganju otpada, zaštiti prirode te o kontinuiranom ekološkom educiranju i informiranju u školi i lokalnoj zajednici. S tim u svezi organiziramo brojne ekološke aktivnosti kao što su sakupljanje starog papira, elektroničkog otpada, istrošenih baterija, plastičnih čepova... Kompostiramo organski otpad, uređujemo okoliš Škole, obilježavamo prigodne datume, organiziramo projektne dane i provodimo mala akcijska istraživanja.
Povezali smo se s međunarodnom eko školom iz Italije - Scuola media statale Leonardo Albertini iz Rima – s kojom smo organizirali međunarodnu razmjenu. Našim međusobnim druženjima upoznali smo se, približili se kulturološki i civilizacijski, izmijenili iskustva. Našim novim prijateljima predstavili smo našu tradicijsku i biološku baštinu te ih upoznali s našim ekološkim akcijama u školi.
Zajedno s udrugom Legambiente iz Italije, sudjelujelovali smo u akciji čišćenja Mediterana i to čisteći plaže na Pećinama u Rijeci.
Uključili smo se u projekte:
U realizaciji svih naših ekoloških aktivnosti imamo veliku podršku naše lokalne zajednice – mjesnog odbora kao i gradskih i županijskih struktura koje se bave ekologijom.
U našem ekološkom radu s učenicima njegujemo kreativni, problemski, interdisciplinarni, istraživački te djelatni pristup. Sustavno i akcijski pratimo i dalje unapređujemo ostvarivanje odgoja i obrazovanja za okoliš, uzimajući u obzir tehnički i gospodarski razvoj, znanstvene spoznaje, potrebe učenika kao i očekivanja zajednice.
Projekt "Obnovljivi izvori energije"
Prenosimo vam informacije o novom eko-projektu naše Škole.
Projekt: Obnovljivi izvori energije
Nositelji:učenici 5. i 6. razreda, učitelji biologije, fizike i informatike
Ciljevi:
Upoznati učenike s oblicima i izvorima energije te važnošću energije u svakodnevnom životu. Uočiti razliku između fosilnih i obnovljivih izvora energije. Motivirati učenike da više pozornosti posvete energetskoj učinkovitosti.
Stvoriti temelje za učenje djece na području ekologije i dobiti konkretan uvid u mogućnost svog djelovanja.
Odgojno-obrazovni ishodi:
Učenici razlikuju najvažnije izvore i oblike energije i raspravljaju o njihovu utjecaju na život na Zemlji
Učenici tumače uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnog istraživanja
Aktivnosti u projektu:
Analizirati utjecaj neumjerene potrošnje električne energije (5. i 6 razred).
Demonstrirati pretvorbu energije uz objašnjenje primjera prijenosa energije (učitelj fizike i informatike, ravnatelj, računovotkinja).
Bilježiti i prikazati rezultate mjerenja proizvedene električne energije u postavljenim solarnim panelima (5. i 6. razred).
Usporediti potrošnju i iznose za ele. energiju prije i poslije uključivanja solarne elektrane (računovotkinja, 6. razreda).
Razvijati kreativnost, logičko zaključivanje, sposobnosti za rad u timu i znatiželju za nove tehnologije.
Opis:
Provedbom ekoloških projekata, planirali smo i konačno ostvarili bolju energetsku učinkovitost. Postavljanjem termoizolacije i fasade na školi a sada i ugradnjom solarnih panela, ostvarili smo dobre preduvjete za uštedom energije.
Ekopatrole 5. i 6. razreda kroz ovu godinu pratit će potrošnju ele. energije. Uključivanjem solarne elektrane bilježit će na mjesečnoj razini koji postotak potrošnje uspijevamo realizirati samostalno iz obnovljivih izvora.
Po završetku istraživanja prezentirat će rezultate u školi i MO.
Kroz ovaj se projekt poticala spoznaja i senzibilizacija učenika za zdrav okoliš i cirkularnu ekonomiju.
Učenici će svojim sudjelovanjem u istraživanju zadovoljili potrebu za samostalnošću i razviti pozitivnu sliku o sebi i svom sudjelovanju, povezati školu i obitelji te upoznali širu društvenu zajednicu o potrebi za energetskoj učinkovitosti.. Briga za prirodu djeci je postaje način razmišljanja i ponašanja.
Na ovaj način uklopili smo znanje i aktivnosti iz projekta "Misli zeleno, budi promjena" koji se u ovoj školskoj godini nastavlja s učenicima mlađih razreda.
Voditeljica: Anka Molnar prof.
OŠ "VLADIMIR GORTAN"
Prilaz Vladimira Gortana 2
51 000 RIJEKA
tel. / fax: 051 / 218 749
e-mail: ured@os-vgortan-ri.skole.hr
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |